Search
Now showing items 1-5 of 5
Autonomi og evidensbasert praksis
(Høgskolen i Oslo, 2004)
Profesjonsaktørar er beslutningstakarar. Med grunnlag i utdanning og kompetanse er dei gitt rettar og pliktar innan definerte samfunnsområde til å utøve praksis og løyse problem av ulike slag. Dei er også viktige ...
Studenttilfredshet i profesjonsutdanningene
(Høgskolen i Oslo, 2004)
Artikkelen belyser studentenes generelle tilfredshet med utdanningene samt med mer spesifikke sider som undervisningsplanlegging, lærere og yrkesrelevans. Ca. 4000 studenter ved åtte læresteder inngår i analysene. Data er ...
Student Involvement and Learning Outcome in Professional Education in Norway
(Høgskolen i Oslo, 2004)
The main purpose of this paper is to test how learning outcome among students in professional education is affected by the background of the students or characteristics of the learning environment of the institution. The ...
Development of lifestyle preferences in professional training
(Høgskolen i Oslo, 2004)
Professional training includes more than learning skills. Values and attitudes are central parts of the professional knowledge and identity (Freidson 2001). The aim of this paper is to examine the influence of professional ...
Profesjonsfag, fagdisipliner og tverrfaglige felt
(Høgskolen i Oslo, 2003)
Dagens inndeling i fag og fagdisipliner tas ofte som en selvfølge og betraktes gjerne som en egenskap ved selve kunnskapen. Fag er imidlertid historisk gitte former for kunnskapsorganisering som kontinuerlig er i endring. ...