• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Centre for the Study of Professions
    • Search
    •   DSpace Home
    • Centre for the Study of Professions
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 61

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Høyskolen som kunnskapens hus 

    Slagstad, Rune (Høgskolen i Oslo, 2007)
    Åpningsforelesning ved HiOs ”fagdag”, 6.2.2007 Universitetet skal bli stadig mer lik andre utdanningsinstitusjoner, samtidig som det er nettopp ulikheten som gjør det ettertraktet av de forskjellige institusjoner; ...
    Thumbnail

    Realisering av arbeidstidspreferanser blant leger og sykepleiere 

    Abrahamsen, Bente (Høgskolen i Oslo, 2005)
    Profesjonslitteraturen gir et bilde av profesjonelle som sterkt motiverte og med arbeidet som sin viktigste livsinteresse (Freidson 2001). Profesjonelles innsats i helsesektoren støtter bare delvis opp om dette inntrykket, ...
    Thumbnail

    PROFESSIONAL OCCUPATIONS AND STATUS: A sociological study of professional occupations, status and trust 

    Svensson, Lennart G. (Høgskolen i OsloGøteborg University, 2006)
    Occupation is the most important dimension behind social classes, closely connected with education and salary as well as status and prestige. The sociology of professions, since its classical period, has been related more ...
    Thumbnail

    Learning outcome in professional education: The influence of institutional and student characteristics 

    Aamodt, Per O. (Høgskolen i Oslo, 2005)
    This study aims at analysing how students’ learning outcome is affected by three sets of factors: students’ background, the teaching environment and students’ own effort and learning style. The analyses are based on a set ...
    Thumbnail

    Profesjonsidentitet i arbeidsmarkedet – en skisse for studie av forpliktelse, lojalitet og motivasjon overfor arbeidsorganisasjon og profesjon 

    Wiborg, Øyvind (Høgskolen i Oslo, 2005)
    Hvert år utdannes det et stort antall profesjonelle yrkesutøvere fra høyskoler og universiteter. Dette prosjektet legger opp til en longitudinell studie av hvorfor profesjonelle yrkesutøvere identifiserer seg med profesjonen ...
    Thumbnail

    Tilbakeblikk på utdanningen - Yrkesaktivitet, mestring av yrke, oppfølging i arbeidslivet og vurdering av utdanningen 

    Frøseth, Mari Wigum; Caspersen, Joakim (Høgskolen i Oslo, 2008-02)
    Profesjonsutdanningers egenart er at de leder frem til bestemte yrker og bestemte jobber i bestemte sektorer. Å legge grunnlaget for god utøvelse av disse yrkene er noe av formålet med utdanningen. I dette notatet presenteres ...
    Thumbnail

    Førsteårsstudentene - Utdanningsvalg, studieatferd og vurdering av studiet og undervisningsopplegg 

    Frøseth, Mari Wigum; Smeby, Jens-Christian (Høgskolen i Oslo, 2007-04)
    Tema for denne rapporten er studentenes syn på eget utdanningsvalg, studieatferd og studietilfredshet ved starten av studiet. Analysene er særlig rettet mot studentene i sykepleier-, allmennlærer-, førskolelærer-, sosionom- ...
    Thumbnail

    Rekruttering, studiesituasjon og kompetanse : Ei undersøking av rekruttering og kvalifisering til sosialt arbeid 

    Heggen, Kåre; Vik, Lars Jørgen (Høgskolen i Oslo, 2007)
    I mai 2006 vart det inngått ein avtale mellom Fellesorganisasjonen for barnevernspedagoger, sosionomer og vernepleiere – FO – og Høgskolen i Oslo, Senter for profesjonsstudier om gjennomføring av prosjektet ...
    Thumbnail

    Organizational commitment among public and private sector professionals 

    Mastekaasa, Arne (Høgskolen i Oslo, 2009)
    Public sector workers are partly portrayed as highly motivated and with relatively altruistic values, and partly as lazy and opportunistic. This article compares the level of organizational commitment in professional groups ...
    Thumbnail

    Professionalism in a knowledge society: The academic drift of professional education in the “new” professions 

    Smeby, Jens-Christian (Høgskolen i Oslo, 2006)
    A central argument in this paper is that a greater emphasis on knowledge and epistemological cultures is needed to understand the challenges of professionalism in modern globalized knowledge societies. A knowledge society ...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • . . .
    • 7

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorSmeby, Jens-Christian (9)Caspersen, Joakim (5)Mastekaasa, Arne (5)Abrahamsen, Bente (4)Raaen, Finn Daniel (4)Frøseth, Mari Wigum (3)Tveit, Bodil (3)Aamodt, Per O. (2)Brusling, Christer (2)Dæhlen, Marianne (2)... View MoreSubjectLæreryrket (5)Profesjonsutdanning (5)Profesjonsutdanninger (5)Sykepleierutdanninger (5)Lærerutdanningen (4)Lærerrollen (3)Profesjonalitet (3)Profesjonsetikk (2)Sykepleiere (2)Yrker (2)... View MoreDate Issued2009 (5)2008 (8)2007 (10)2006 (8)2005 (15)2004 (10)2003 (4)2002 (1)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc