• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Centre for the Study of Professions
    • Search
    •   DSpace Home
    • Centre for the Study of Professions
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 10

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Educational choice and persistence in male and female dominated fields 

    Mastekaasa, Arne; Smeby, Jens-Christian (Høgskolen i Oslo, 2005)
    Even though female students now make up more than half of all higher education students in many countries, the distribution of women across fields of study is still very uneven. This study examines the gendered nature of ...
    Thumbnail

    Studiekvalitet: hvordan sikre kvaliteten på kvalitetsdataene? 

    Smeby, Jens-Christian; Aamodt, Per Olaf (Høgskolen i Oslo, 2004)
    Høsten 2004 arrangerte Rektoratet, SEFIA, SPS og PUS en seminarrekke om kvalitetssikring og kvalitetsutvikling. Det foreliggende notatet er skrevet av Jens-Christian Smeby og Per Olaf Aamodt med utgangspunkt i innledningen ...
    Thumbnail

    Professionalism in a knowledge society: The academic drift of professional education in the “new” professions 

    Smeby, Jens-Christian (Høgskolen i Oslo, 2006)
    A central argument in this paper is that a greater emphasis on knowledge and epistemological cultures is needed to understand the challenges of professionalism in modern globalized knowledge societies. A knowledge society ...
    Thumbnail

    Connecting to professional knowledge 

    Smeby, Jens-Christian (Høgskolen i Oslo, 2004)
    Studies of students’ educational outcome tend to be based on rather simple input output models. The aim of this paper is to demonstrate that a better understanding of professional knowledge and the longitudinal characteristics ...
    Thumbnail

    Førskolelærernes utdannings- og yrkesvalg 

    Frøseth, Mari Wigum; Smeby, Jens-Christian (Høgskolen i Oslo, 2007)
    Hensikten med dette notatet er å belyse hva førskolelærere gjør etter endt utdanning. Hvor mange jobber som førskolelærere og hvor mange av disse jobber i henholdsvis barnehage og i grunnskolen? Er det mange som fortsetter ...
    Thumbnail

    Profesjonsutdanning og kompetanse – en tabellrapport basert på StudData 

    Wernø, Ida Lyngstad; Smeby, Jens-Christian (Oslo Metropolitan University, 2018)
    Denne tabellrapporten er utarbeidet på oppdrag av Kompetansebehovsutvalget.Hensikten er å gi innspill til vurderingen av en del sentrale yrkesrettede høyere utdanninger. Resultatene som presenteres er basert StudData som ...
    Thumbnail

    Profesjonsfag, fagdisipliner og tverrfaglige felt 

    Smeby, Jens-Christian (Høgskolen i Oslo, 2003)
    Dagens inndeling i fag og fagdisipliner tas ofte som en selvfølge og betraktes gjerne som en egenskap ved selve kunnskapen. Fag er imidlertid historisk gitte former for kunnskapsorganisering som kontinuerlig er i endring. ...
    Thumbnail

    Epistemic cultures among beginning professionals 

    Smeby, Jens-Christian (Høgskolen i Oslo, 2006)
    One of the key characteristics of professions is that they are knowledge based occupational groups. Professional education and training is therefore an essential element of professionalism. During the last 30-40 ...
    Thumbnail

    Førsteårsstudentene - Utdanningsvalg, studieatferd og vurdering av studiet og undervisningsopplegg 

    Frøseth, Mari Wigum; Smeby, Jens-Christian (Høgskolen i Oslo, 2007-04)
    Tema for denne rapporten er studentenes syn på eget utdanningsvalg, studieatferd og studietilfredshet ved starten av studiet. Analysene er særlig rettet mot studentene i sykepleier-, allmennlærer-, førskolelærer-, sosionom- ...
    Thumbnail

    Førskolelærerstudentenes yrkesplaner 

    Smeby, Jens-Christian (Høgskolen i Oslo, 2003)
    Hensikten med dette notatet er å belyse i hvilken grad studentene innenfor førskolelærerutdanningen ønsker seg en jobb i barnehage etter endt utdanning og hva som i tilfelle er grunnen til at de ønsker annet arbeid. Analysene ...

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    Author
    Smeby, Jens-Christian (10)
    Frøseth, Mari Wigum (2)Aamodt, Per Olaf (1)Mastekaasa, Arne (1)Wernø, Ida Lyngstad (1)SubjectProfesjonalitet (3)Førskolelærere (1)Førskolelærerutdanning (1)Kjønnsdominanse (1)Kvalitetssikring (1)Profesjonsutdanning (1)Profesjonsutdanninger (1)Studdata (1)Utdanningsvalg (1)... View MoreDate Issued2010 - 2018 (1)2003 - 2009 (9)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc