Search
Now showing items 1-10 of 10
Førsteårsstudentene - Utdanningsvalg, studieatferd og vurdering av studiet og undervisningsopplegg
(Høgskolen i Oslo, 2007-04)
Tema for denne rapporten er studentenes syn på eget utdanningsvalg, studieatferd og studietilfredshet ved starten av studiet. Analysene er særlig rettet mot studentene i sykepleier-, allmennlærer-, førskolelærer-, sosionom- ...
Professionalism in a knowledge society: The academic drift of professional education in the “new” professions
(Høgskolen i Oslo, 2006)
A central argument in this paper is that a greater emphasis on knowledge and epistemological cultures is needed to understand the challenges of professionalism in modern globalized knowledge societies. A knowledge society ...
Educational choice and persistence in male and female dominated fields
(Høgskolen i Oslo, 2005)
Even though female students now make up more than half of all higher education students in many countries, the distribution of women across fields of study is still very uneven. This study examines the gendered nature of ...
Profesjonsutdanning og kompetanse – en tabellrapport basert på StudData
(Oslo Metropolitan University, 2018)
Denne tabellrapporten er utarbeidet på oppdrag av Kompetansebehovsutvalget.Hensikten er å gi innspill til vurderingen av en del sentrale yrkesrettede
høyere utdanninger.
Resultatene som presenteres er basert StudData som ...
Førskolelærernes utdannings- og yrkesvalg
(Høgskolen i Oslo, 2007)
Hensikten med dette notatet er å belyse hva førskolelærere gjør etter endt utdanning. Hvor mange jobber som førskolelærere og hvor mange av disse jobber i henholdsvis barnehage og i grunnskolen? Er det mange som fortsetter ...
Epistemic cultures among beginning professionals
(Høgskolen i Oslo, 2006)
One of the key characteristics of professions is that they are knowledge based occupational
groups. Professional education and training is therefore an essential element of professionalism.
During the last 30-40 ...
Studiekvalitet: hvordan sikre kvaliteten på kvalitetsdataene?
(Høgskolen i Oslo, 2004)
Høsten 2004 arrangerte Rektoratet, SEFIA, SPS og PUS en seminarrekke om kvalitetssikring og kvalitetsutvikling. Det foreliggende notatet er skrevet av Jens-Christian Smeby og Per Olaf Aamodt med utgangspunkt i innledningen ...
Connecting to professional knowledge
(Høgskolen i Oslo, 2004)
Studies of students’ educational outcome tend to be based on rather simple input output models. The aim of this paper is to demonstrate that a better understanding of professional knowledge and the longitudinal characteristics ...
Profesjonsfag, fagdisipliner og tverrfaglige felt
(Høgskolen i Oslo, 2003)
Dagens inndeling i fag og fagdisipliner tas ofte som en selvfølge og betraktes gjerne som en egenskap ved selve kunnskapen. Fag er imidlertid historisk gitte former for kunnskapsorganisering som kontinuerlig er i endring. ...
Førskolelærerstudentenes yrkesplaner
(Høgskolen i Oslo, 2003)
Hensikten med dette notatet er å belyse i hvilken grad studentene innenfor førskolelærerutdanningen ønsker seg en jobb i barnehage etter endt utdanning og hva som i tilfelle er grunnen til at de ønsker annet arbeid. Analysene ...