Show simple item record

dc.contributor.advisorMette Birgitte Helleve
dc.contributor.authorØverland, Alina Viktoria
dc.date.accessioned2015-06-25T19:29:24Z
dc.date.accessioned2020-08-26T21:26:43Z
dc.date.available2015-06-25T19:29:24Z
dc.date.available2020-08-26T21:26:43Z
dc.date.issued2015-05-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12199/519
dc.descriptionDenne bacheloroppgaven tar for seg tema dannelse og demokrati i den Ugandiske skolen. For å kunne drøfte dette, har det vært nødvendig å redegjøre for skolesituasjonen i Uganda da denne er svært annerledes enn i Norge. Skolene er i korte trekk preget av overfylte klasserom med manglende lokaler og ressurser. I denne oppgaven har jeg foretatt intervjuer og observasjoner av to lærere på skolen jeg hadde praksis på. Tendensene i studiet mitt viste at det foreligger en stor kontrast mellom det de sier og det de gjør i undervisningen. Det dominerende danningssynet i intervjuet er kategorialt, mens observasjonene mine viser til et materielt danningssyn. Drøftingen min er komparativ da det dreier seg om teori versus praksis i utdanningen. Mine nøkkelord i teksten vil være følgende: Dannelse, danningsteori, læringsteori, demokrati og demokratisk medborgerskap.en_US
dc.language.isono_NBen_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen_US
dc.subjectPedagogikken_US
dc.titleDanning og demokrati - Ord versus handlingen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.relation.bachelorGrunnskolelærer 1.-7.-trinnen
dc.relation.otherGrunnskolelærerutdanning for 1.-7. trinnen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record