• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • NOVA - Norwegian Social Research
    • NOVA - Rapport
    • View Item
    •   DSpace Home
    • NOVA - Norwegian Social Research
    • NOVA - Rapport
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Samarbeid mellom hjem og skole - en kartleggingsundersøkelse

    Thumbnail
    Abstract
    Undersøkelsen er gjennomført i åtte kommuner i fylkene Nordland og Oppland, der Nordahl leder et utviklingsprosjekt hvor man i løpet av en treårsperiode skal prøve ut et nytt helhetlig system for informasjonsformidling. Hensikten er å utvikle og styrke samarbeidet mellom skole og hjem. Prosjektet skal evalueres parallelt med gjennomføringen. Resultatene fra den første kartleggingsundersøkelsen viser at foreldrene får mye og i hovedsak relevant informasjon om skolens virksomhet og om barnas sosiale og faglige utvikling. Men skolen er lite i dialog med foreldrene og gir liten eller ingen medbestemmelse. Praksis i skolen kan derfor ikke sies å være i samsvar med de nasjonale mål om at foreldrene skal ha medvirkning i skolen, og at samarbeidet mellom skole og hjem skal baseres på likeverd og gjensidighet. Prosjektet er etablert av Kirke-, utdannings- og forskningsdepartementet ved Foreldreutvalget for grunnskolen, og drives i samarbeid med Statens utdanningskontor i de nevnte fylker.
    URI
    http://hdl.handle.net/20.500.12199/5144
    Collections
    • NOVA - Rapport [357]
    Date
    2000
    Author
    Nordahl, Thomas
    Show full item record
    4384_1.pdf (607.9Kb)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc