• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Centre for the Study of Professions
    • SPS - Notat
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Centre for the Study of Professions
    • SPS - Notat
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Sykepleierutdanningen – hvorfor kritiseres den?

    Thumbnail
    Abstract
    Sykepleiere spiller en særdeles viktig rolle i det moderne samfunn, og de stilles daglig overfor krevende og ofte sammensatte oppgaver. Dette stiller store krav til deres kvalifikasjoner og kompetanse. Sykepleierutdanningen er en sentral kvalifiseringsarena. De siste par årene har sykepleierutdanningen blitt utsatt for kritikk fra ulike hold. At det står strid om hvordan utdanningen bør være og hva som bør læres, er helt naturlig. Like naturlig som det står strid om hva som er en god sykepleier. Samtidig er det viktig å klargjøre og drøfte den kritikk utdanningen utsettes for – dette som grunnlag for å lære og å endre.
    URI
    http://hdl.handle.net/20.500.12199/3099
    Collections
    • SPS - Notat [65]
    Date
    2005
    Author
    Nortvedt, Per
    Kvamme, Eli
    Tveit, Bodil
    Show full item record
    4-2005, Nortvedt, Sykepleierutdanningen.pdf (178.6Kb)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc