• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Faculty of Social Sciences
    • Search
    •   DSpace Home
    • Faculty of Social Sciences
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 10

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Traumebevisst omsorg for å ivareta barn og unge utsatt for incest 

    Ørvik, Kristina (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2017)
    Som tema for min bachelor har jeg valgt incest og hvordan barnevernspedagogen i sitt arbeid, kan ivareta barn og unge utsatt for incest. Jeg ble spesielt interessert i tema da jeg valgte fordypningsverkstedet om incest og ...
    Thumbnail

    Vis meg din forståelse, så skal jeg fortelle deg hvordan jeg har det. En oppgave om forståelse av ´atferd` som handling i møte med unge med ´atferdsproblemer´. 

    Andersson, Helene (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2017)
    Er ´problembarn` bare vanskelige barn? Jeg tror ikke det. Min hypotese er at ´atferdsproblemer` er kommunikasjon og meningsbærende uttrykk. Gjennom oppgaven vil jeg redegjøre for, belyse og drøfte hvordan forståelse av ...
    Thumbnail

    Fortellinger gjennom rollelek. Et meningsfullt livsdrama 

    Jensen, Anniken (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2017)
    I dagens samfunn forstås barn som kompetente sosiale aktører. De skal ha rett og mulighet til å fortelle sin historie, bli hørt og bidra i spørsmål som angår dem selv. Når barnets historie er fragmentert eller problemfokusert, ...
    Thumbnail

    Når samvær ikke er til barnets beste – samvær etter barneloven i saker med påstander om vold 

    Aarnæs, Kamilla (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2017)
    Foreldres samlivsbrudd er et fenomen som berører stadig flere barn. Selv om de fleste foreldre som skiller lag, blir enige om bosted og samvær, er det likevel en økende andel foreldre som ikke blir enige, og som må gå ...
    Thumbnail

    De tusen första (potentiellt traumatiserande) dagarna - En litteraturstudie om traumatiserade asylsökande mödrar och deras små barn 

    Jones, Maja Björkman (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2017)
    I 2015 översteg antal människor på flykt i världen för första gången 60 miljoner. Runt 30.100 av dem kom till Norge för att söka asyl och i slutet av 2016 var det ca. 199.000 personer med flyktingbakgrund bosatt i landet. ...
    Thumbnail

    Miljøterapeutisk arbeid med enslige mindreårige asylsøkere 

    Maslo, Amila (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2017)
    I 2016 kom det 241 enslige mindreårige asylsøkere til Norge som oppga at de var under 18 år (Bufdir 2015). Av disse 241 mindreårige asylsøkerne, var 69 av dem under 15 år. Dette er en kraftig nedgang, da det i 2015 var ...
    Thumbnail

    Å møte utfordrende barn i skolen 

    Koot, Elin Michaela (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2017)
    På alle skoler finner vi barn som er litt ekstra utforfrende, barn som vi er bekymret for og barn vi kanskje ikke helt vet hvordan vi skal hjelpe. Hva vil det si å være et barn med særlige behov eller et barn med ...
    Thumbnail

    Fordeler og ulemper ved plassering av barn i beredskapshjem 

    Nilsen, Janne Ek (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2017)
    Det har opp igjennom årene vært en debatt om bruken av beredskapshjem som tiltak, hvor det spesielt har blitt pekt på hensynet til barnet og de konsekvensene det har for barnet å bli plassert i en midlertidig omsorgsbase ...
    Thumbnail

    Fordi om skilsmisse er vanlig, er det vondt. På hvilken måte kan en sosionom i barneskolen hjelpe barn som opplever samlivsbrudd? 

    Kulberg, Marie Hvamb (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2017)
    En oppgave med fokus på hvilke reaksjoner og konsekvenser samlivsbrudd kan ha på barn i alderen seks til tolv år, hva som kan være utfordrende og hva barnet kan ha behov for. Hvilke ressurser og muligheter en sosionom har ...
    Thumbnail

    Ung og skeiv. Hvordan skape miljøer som anerkjenner skeive barn og unge? 

    Solstrand, Ingrid Maria (Høgskolen i Oslo og Akershus, 2017)
    Med denne oppgaven vil jeg sette et fokus på hvordan det å være skeiv kan bidra til å gjøre barn og unge sårbare, og drøfte rundt hvordan vi som voksne kan minske denne sårbarheten gjennom å skape anerkjennende miljøer. ...

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAarnæs, Kamilla (1)Andersson, Helene (1)Jensen, Anniken (1)Jones, Maja Björkman (1)Koot, Elin Michaela (1)Kulberg, Marie Hvamb (1)Maslo, Amila (1)Nilsen, Janne Ek (1)Solstrand, Ingrid Maria (1)Ørvik, Kristina (1)Subject
    Barn (10)
    Unge (3)Asylsøkere (2)Atferdsproblemer (2)Barnevernet (2)Skoler (2)Traumer (2)Affektregulering (1)Atferd (1)Atferdsutfordringer (1)... View MoreDate Issued2017 (10)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc