Search
Now showing items 1-3 of 3
Systematisk frafallsforebygging i videregående skole – en evaluering med klyngerandomisert design – andre underveisrapport
(Høgskolen i Oslo og Akershus; Fakultet for samfunnsvitenskap (SAM), Institutt for sosialfag, Norsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring (NOVA), Arbeidsforskningsinstituttet (AFI), 2017-12-31)
Denne andre rapporten i IKO-prosjektet beskriver implementeringserfaringer og de første effektanalysene basert på forskjellige datakilder. Disse dataene gir oss et bilde om hvordan IKO-modellen har blitt implementert, ...
Systematisk frafallsforebygging i videregående skole – en evaluering med klyngerandomisert design – første underveisrapport
(Høgskolen i Oslo og Akershus, 2016-12-31)
Denne første underveisrapporten beskriver bakgrunnen for forskningsevalueringen av en modell for systematisk frafallsforebygging i videregående skole som prøves ut i fire fylkeskommuner fra høsten 2016. Rapporten gjør rede ...
Policy brief – Å forebygge frafall i videregående opplæring - en klyngerandomisert evaluering av IKO-modellen
(OsloMet – storbyunuversitetet, Fakultet for samfunnsvitenskap, Institutt for sosialfag, 2019-03-13)
Forskere ved OsloMet har evaluert effektene av IKO-modellen gjennom en randomisert kontrollert studie (RCT), og belyser
implementeringen gjennom en prosessevaluering.
Prosjektet er utført av forskere ved Institutt for ...