Show simple item record

dc.contributor.authorBorgå, Metteen_US
dc.date.accessioned2011-12-19T11:38:27Z
dc.date.accessioned2020-09-02T07:43:17Z
dc.date.available2011-12-19T11:38:27Z
dc.date.available2020-09-02T07:43:17Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.isbn978-82-488-0036-1en_US
dc.identifier.issn1501-6080en_US
dc.identifier.urihttp://idtjeneste.nb.no/URN:NBN:no-bibsys_brage_14772en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12199/207
dc.descriptionMette Borgå har med denne boken laget en lenge etterlengtet lærebok om ungdom med lese- og skrivevansker. Boken bygger på den kunnskap og de erfaringer som Mette Borgå har opparbeidet seg innen dette fagområdet. Hun har mange års erfaring fra arbeid med elever med lese- og skrivevansker både i grunnskole og videregående skole. Hun har siden 80-tallet vært engasjert i videreutdanning av lærere og forskning innen spesialpedagogikk. Egen forskning har vært knyttet til området lese- og skrivevansker og IKT i spesialpedagogisk arbeid. Hun har også hatt ansvar for å veilede studenter med lese- og skrivevansker ved Høgskolen i Akershus. Boken er derfor et resultat av forespørsler over mange år om å få hennes kunnskap i bokform. Boken gir et oversiktlig og nyttig innblikk i de krav og forventninger som møter den enkelte lærer og ungdom i forhold til lese- og skrivevansker. Boken tar også for seg hva som kjennetegner en inkluderende og lærende skole som mestrer utfordringene med elever med lese- og skrivevansker på en god måte. Boken retter seg primært mot yrkesfaglærerstudenter og yrkesfaglærere i videregående opplæring og tar sikte på å gi en enkel teoretisk basisforståelse som utgangspunkt for tiltak for ungdom med lese- og skrivevansker. I boken gis det mange ideer til hvordan yrkesfaglærere kan medvirke til å skape gode læringssituasjoner for elever med lese- og skrivevansker. Boken vil også inspirere og hjelpe lærere til å utvikle egne individuelt tilpassede løsninger.
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Akershusen_US
dc.relation.ispartofseriesLæremidler for profesjonsutdanningen;11/2010en_US
dc.subjectDysleksien_US
dc.subjectSpesialpedagogikken_US
dc.subjectLesevanskeren_US
dc.subjectYrkesfagen_US
dc.subjectSkrivevansker
dc.titleNår ord blir vanskelige: hvordan kan yrkesfaglærere skape gode læringssituasjoner?en_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record