• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • SIFO - Consumption Research Norway
    • Search
    •   DSpace Home
    • SIFO - Consumption Research Norway
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 20

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Forbrukerhensyn, helsemessig trygg mat og nytt Mattilsyn 

    Jacobsen, Eivind (Oslo, SIFO, 2003)
    Hva er forbrukerretting, og hvordan skal den norske matforvaltningen forbrukerrettes og oppnå legitimitet og tillit i befolkningen? I denne rapporten nærmer vi oss disse spørsmålene ved å se nærmere på sentrale dokumenter ...
    Thumbnail

    Norsk mat i et åpent marked 

    Jacobsen, Eivind (Oslo. SIFO, 2004)
    Det lar seg ikke gjøre å sette opp en enkel liste over evige norske konkurransefordeler og ulemper. Disse vil endre seg i takt med kontekstuelle forhold rundt markedskonkurransen. Det lar seg ikke gjøre å sette opp en ...
    Thumbnail

    Etisk politisk forbruk 

    Vittersø, Gunnar; Torjusen, Hanne; Roos, Gun; Jacobsen, Eivind; Terragni, Laura (2006)
    Nummer: 13-2006 Tilknyttede prosjekter SIFO-survey Etisk- politisk forbruk
    Thumbnail

    Om framtidens forbruksvaner - et 30 års perspektiv 

    Slettemeås, Dag; Jacobsen, Eivind (Oslo, SIFO, 2014)
    Nummer: Fagrapport nr. 1-2014 Tilknyttede prosjekter Framtidens forbrukervaner
    Thumbnail

    "Mangfoldet er uroens mor" - Endrede institusjonelle forutsetninger for tillit i verdikjeden for matvarer 

    Jacobsen, Eivind (Lysaker, SIFO, 1999)
    Tillit er et element som må være tilstede for at transaksjoner skal kunne gjennomføres (se for eksempel Williamsson 1985). Dette er spesielt uttalt i tilknytning til kjøp og salg av matvarer, fordi maten, som føde innebærer ...
    Thumbnail

    Endring i handlevaner og holdninger i dagligvaremarkedet på 2000- tallet 

    Lavik, Randi; Jacobsen, Eivind (2015)
    Nummer: Oppdragsrapport nr. 2-2015
    Thumbnail

    Å få rett - når du har rett 

    Jacobsen, Eivind; Lavik, Randi; Stø, Eivind (Oslo, SIFO, 2007)
    Nummer: 4-2007 Tilknyttede prosjekter Forbrukertvister
    Thumbnail

    Markedsføring av økologiske produkter i utvalgte land 

    Jacobsen, Eivind (Oslo, SIFO, 2007)
    I denne rapporten ser vi på utviklingen i de økologiske markedene i Storbritannia, Tyskland, Danmark, Sverige og Norge. Vi ser på markedenes volum og vekst, på sertifiserings- og merkeordninger og de viktigste aktørene. ...
    Thumbnail

    Kjøkkenpraksis og mathygiene 

    Lavik, Randi; Jacobsen, Eivind (2011)
    Nummer: Fagrapport nr.3-2011 Tilknyttede prosjekter Kjøkkenhygiene
    Thumbnail

    Seleksjon og ignorering 

    Jacobsen, Eivind; Borgen, Svein Ole; Heidenstrøm, Nina (Oslo, SIFO, 2011)
    Rapporten er en undersøkelse av merkemangfoldet i dagligvarehandelen, med utgangspunkt i den pågående offentlige debatten om “merkejungelen” som et kaos av symboler, bilder, logoer og tekst. Vi ønsker å vite hvordan ...
    • 1
    • 2

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    Author
    Jacobsen, Eivind (20)
    Lavik, Randi (5)Terragni, Laura (2)Torjusen, Hanne (2)Vittersø, Gunnar (2)Beckstrøm, Jan Roar (1)Borgen, Svein Ole (1)Dulsrud, Arne (1)Heidenstrøm, Nina (1)Roos, Gun (1)... View MoreSubjectSIFO, PublikasjonSIFO, RapporterSIFO (20)... View MoreDate Issued2010 - 2018 (6)2000 - 2009 (11)1998 - 1999 (3)

    Copyright © 2020 Oslo and Akershus University College of Applied Sciences
    Contact Us | Send Feedback
    Powered by KnowledgeArc