Browsing SIFO - Consumption Research Norway by Issue Date
Now showing items 1-20 of 419
-
Referansebudsjettet 1987
(Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet, 1987)Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1987, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie. -
Referansebudsjettet 1988
(Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet, 1988)Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1988, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie. -
Referansebudsjettet 1989 - mars
(Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet, 1989)Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1989, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie. -
Referansebudsjettet 1991 - november
(Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet, 1991)Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1991, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie. -
Referansebudsjettet 1991 - mars
(Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet, 1991)Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1991, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie. -
Markedsføringsstrategier og forbrukerbeskyttelse i levende reklame mot barn og unge
(Lysaker, SIFO, 1992)Denne arbeidsrapporten er en del-rapport fra et nordisk prosjekt med tittelen 'Otraditionella marknadsforingsmetoder mot barn och unga'. Prosjektet bestAr av fire separate delrapporter som kan leses uavhengig av hverandre. -
Referansebudsjettet 1992
(Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet, 1992)Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1992, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie. -
Referansebudsjettet 1993
(Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet, 1993)Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1993, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie. -
Referansebudsjettet 1994
(Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet, 1994)Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1994, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie. -
Reklame særlig rettet mot barn
(1995)Denne rapporten studerer ulike aspekter ved barn og reklame. Den er et bidrag som blant annet har til hensikt å studere forbrukernes synspunkter i en debatt som hittil i stor grad har vært preget av myndigheter og ... -
Ungdommens eget forbruk
(Oslo, SIFO, 1995)Rapporten tar for seg ungdommens eget forbruk. Den handler ikke om deres totale forbruk, men om hva de bruker egne penger på. Dette tenkes å være et uttrykk for det ungdomskulturelle forbruk. -
Referansebudsjettet 1995
(Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet, 1995)Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1995, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie. -
Levekår, livskvalitet og kreft
(Lysaker, SIFO, 1996)Dette notatet drøfter sammenhengen mellom kreft og økonomiske problemer. Hensikten er for det første å bidra til økt oppmerksomhet om kreftsykdommenes betydning for pasientene og deres familiers levekår. For det andre ... -
Referansebudsjettet 1996
(Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet, 1996)Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1996, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie. -
Låneopptak 1995-96. Husholdningenes atferd i lånemarkedet de siste to år
(Lysaker, SIFO, 1997)I det siste har spørsmålet om vi er på vei inn i en ny jappetid vært mye fremme i media. Parallelt med oppslag om sterkt økende boligpriser, stor aktivitet i lånemarkedet og vekst i det private forbruket, meldes det om ... -
Referansebudsjettet 1997
(Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet, 1997)Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1997, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie. -
Reklame rettet mot barn på Internett - en forstudie
(Lysaker, SIFO, 1998)Reklame har de siste tiårene vært et tema i samfunnsvitenskapelig forskning. Enkelte studier fokuserer på avsenders intensjoner eller mottakers opplevelser og påvirkning av reklame. Andre fokuserer på reklamebudskapet i ... -
Døgnåpen handel - konsekvenser for de ansatte. En arbeidsmiljøundersøkelse
(Lysaker, SIFO, 1998)Dette er en undersøkelse om arbeidsmiljøet til ansatte som arbeider på ulike tidspunkter i varehandelen. For å belyse dette har vi valgt ut dagligvarebutikker, kiosker og bensinstasjoner. Det er her man finner de lengste ... -
Økt brukertilpasning i barnehagen? Sluttrapport fra Utviklingsprogrammet for barnehagesektoren
(Lysaker, SIFO, 1998)I denne rapporten presenterer vi sluttresultater fra ulike undersø-kelser i programkommunene før og etter tiltaksperioden, knyttet til BFDs utviklingsprogram for barnehagesektoren. Vi har tatt sikte på å belyse følgende ... -
Miljøargumentasjon i markedsføring. En innholdsanalyse av tre reklamekanaler
(Lysaker, SIFO, 1998)Reklame har de siste tiårene vært et tema i samfunnsvitenskapelig forskning. Enkelte studier fokuserer på avsenders intensjoner eller mottakers opplevelser og påvirkning av reklame. Andre fokuserer på reklamebudskapet i ...