Search
Now showing items 1-5 of 5
"Det tenner en gnist". Evaluering av valgfagene på ungdomstrinnet
(Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA, 2015)
In 2012, elective subjects were reinstated in Norwegian lower secondary school in an effort to make lower secondary school more motivational, practical and varied for the pupils. NOVA has assessed whether the reinstatement ...
Felles fokus. En stuide av skolemijøprogrammer i norsk skole
(Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA, 2014)
The aim of this study is to gain more knowledge about the psychosocial school environment in Norwegian primary and secondary education. It consists of two parts. In this first part, we review the evaluations of the ...
Oppfølgingsprosjektet i Ny GIV. Sluttrapport fra en kartleggingsstudie
(Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA, 2015)
I 2011 satte Regjeringen i gang Ny GIV, et treårig prosjekt for å øke gjennomføringen i videregående opplæring. Oppfølgingsprosjektet var ett av satsingsområdene, og målet har vært å styrke innsatsen overfor ungdom som er ...
Unge medborgere. Demokratiforståelse, kunnskap og engasjement blant 9.-klassinger i Norge. The International Civic and Citizenship Education Study (ICCS) 2016
(Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA, 2017)
Rapporten presenterer resultater fra The International Civic and Citizenship Study (ICCS) 2016 med vekt på de norske resultatene fra studien. Hensikten med studien er å undersøke elevers kunnskap om, forståelse av og ...
Framgangsrike skoler under Kunnskapsløftet
(Oslo Metropolitan University - OsloMet: NOVA, 2012)
Reformen Kunnskapsløftet ble innført i hele grunnopplæringen fra 2006. Målet med notatet er å undersøke hva som kjennetegner skoler som etter at reformen har fått virke noen år, har hatt resultatmessig framgang. Analysene ...