Utdanning ×
8 results
  1. Formal and informal learning. Shall the twain ever meet in adult education

    Holmesland, Icara da Silva, Lundin, Judy Deanne ()

    What are the experiences with non-formal/informal learning students in higher education? How do students with a non-formal/informal background cope with lessons of theory, with practical lessons and in cooperation with students with a formal background? What is their motivation like? Do they behave

  2. Hvilke motivasjonsfaktorer er viktige for utvalgte studenter ved Høgskolen i Oslo og Akershus, og er det en forskjell på hva kvinner og menn motiveres av?

    Grønvold, Karoline ()

    Denne oppgaven tar utgangspunkt i motivasjonsteori for å forklare hvilke motivasjonsfaktorer som er viktige for utvalgte studenter ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Problemstillingen jeg har jobbet ut i fra er: «Hvilke motivasjonsfaktorer er viktige for utvalgte studenter ved Høgskolen i Oslo og

  3. Yrkesdidaktisk kunnskapsutvikling og implementering av nye læreplaner (KIP) : Veien til yrkesrelevant opplæring fra første dag i Vg1

    Dahlback, Jorunn, Haaland, Grete, Hansen, Kari, Sylte, Ann Lisa ()

    Dette er sluttrapporten fra et fireårig aksjonsforskningsprosjekt (2006-2010) om implementering av nye læreplaner i 6 ulike yrkesfaglige utdanningsprogram. Prosjektet studerer læring i yrkesopplæringens to første år. I KIP - team DH har 4 forskere i nært samarbeid med lærere fra 13 ulike sko

  4. Økonomijournalisters utdanning En undersøkelse av utdanningsbakgrunnen til økonomijournalister i Dagens Næringsliv og Finansavisen, og preferanser hos redaksjonelle ledere.

    Hegnar, Margrethe ()

    I de fleste profesjoner stilles det spørsmål om hvordan profesjonsutdanningen skal være. I journalistverdenen stilles det i tillegg spørsmål om journalistutdanningen er det som kvalifiserer best for yrket (Bjørnsen, 2003: 5). Spørsmålet stilles fordi yrket ikke har en beskyttet tittel, og de