LUI - Student theses × Sør-Afrika|Fysisk aktivitet × Bachelor thesis ×
5 results
  1. Fysisk aktiv lek i kroppsøvingstimene i førsteklasse

    Berget, Ida ()

    «Hvilken betydning mener førsteklasselærere at fysisk aktiv lek i kroppsøvingstimene har å si for elevene?». Dette er problemstillingen som belyses i denne bacheloroppgaven. Det viser seg at barns hverdag peker i retning av mindre fysisk aktivitet, og at leken i større grad enn tidligere blir

  2. Fysisk aktiv læring i matematikk

    Gausdal, Ina ()

    Forskning viser at den norske skolehverdagen tradisjonen tro ofte foregår stillesittende i et klasserom. Samtidig snakkes det fra stadig flere hold om helhetlig læring og å ta i bruk kroppen i undervisningen. Jeg synes dette er et spennende tema, og ønsket selv å se hva slags effekt fysisk akti

  3. Legitimering av kroppsøvingsfaget

    M'Bon, Bettina ()

    Tittel: Legitimering av kroppsøvingsfaget Formål: Formålet med oppgaven er å studere hva som kan ligge til grunn for at kroppsøving er et fag i skolen, gjennom å se på to perspektiver som kan være viktige for å legitimere faget. Dette er en bacheloroppgave som er viktig for utdannelsen min.

  4. Fysisk aktivitet i Aktivitetsskolen

    Kalbakken, Linda Skogseth ()

    I 2003 ble det gjennomført en undersøkelse der det ble sett på fysisk aktivitet blant 20 andreklassebarn i Skolefritidsordningen fordelt på fire Osloskoler. Knut Løndal og Carl Henrik Bergjsø var de to som gjennomførte denne undersøkelsen. Nå holder Siv Lund (LUI, Seksjon for kroppsøving)